Relationer 

Mange kender til udfordringer i relationer. Det kan være med et familie medlem, en god ven/veninde eller sin partner. 

Nogle gange kan konflikten virke så uoverskuelige og uløselige, at man får lyst til helt at trække sig eller forlade en relation. 

Problmer i relationer kan handle om, at du har en følelse af

 

  • ikke at blive hørt

  • at være blevet svigtet

  • at være såret

  • ikke at være elsket

  • at blive overset 

Måske du har taget en beslutning om et brud, men at du føler dig stresset over, ikke at kunne give slip. 

Nogle konflikter kan skyldes mønstre der strækker sig ind i voksenlivet og som du ønsker at være kvit. 

Gennem Neuro kommunikation

Jeg kan hjælpe dig med at få tingene sat i perspektiv. 

Jeg hjælper dig med at finde ressourcer til, at få udtrykt de følelser, du ikke får sagt højt. Vi finder ud af hvad det er du ønsker/ hvad du gerne vil have - stedet for det du ikke vil have. 

Vi får synliggjort om din relation (forældre, partner, kollega)  ligesom alle andre, ud over sine gode sider ikke også har fejl og mangler. 

 

 

Er du i et forhold/ en relation, som ikke er endelig afslutte, hjælper jeg dig med at klarlægge, hvad du selv ønsker i din relation, hvad der skal til for, at DU kan være lykkelig.

Mener du der stadig er kærlighed og respekt, at bygge på? 

Er du i tvivl klarlægger vi, hvilke værdier der er vigtige for dig.

 

 

Jeg hjælper dig med, at styrke dit selvbillede, så du føler dig værdifuld og stærk.  Så du tydeligt og roligt kan markere dine grænser.

Vi finder frem til hvilke overevisninger har du og om der er nogle forhindringer i fremtiden. 

 

Vi undersøger de ubevidste strategier og den ubevidste kommunikation og du får nogle gode redskaber som sikre en positiv kommunikation i fremtiden. 

Kærlighed

som ved andre svære relationer er kærligheds sorg en følelse af at have mistet eller føle du er ved miste noget vigtigt. 

Gennem sorgen frigør vi os fra den anden som vi er knyttet til, for at vi kan komme videre i livet.

 

Følelsen kan få os til at blive jaloux, fortvivlede eller frustrede. 

Alle følelser har dybest set en god intention, men nogle gange kan det betyde den modsatte effekt.  For eksempel vil jalousi der ofte er en følelse, hvor vi prøve at fastholde vores partner risikere at skubbe vores partner væk, da kærlighed jo sjældent kan bygge på mistillid. Jalousi kan være en opstået angst fra tidligere oplevelser fra egne eller andres forhold. 

 

 

Hvis din partner betyder/ har betydet meget for dig, hvis du har gjort en indsats i forholdet, hvis I børn sammen vil der typisk være større grad af afhængighed og bruddet vil også føles værre.

Det er biologiske processer, hormonelle processer og hjerne processer, der er med til at gøre os afhængige af den anden, derfor oplever vi også sorg ved et brud. 

 

Nogle gange sker der en fejl i hele dit biologiske og fysiologiske system som er medvirkende til at dine reaktioner på sorgen bliver kraftigere og mere styrende. Det påvirker din adfærd og eventuelt også dine omgivelser.  

 

Ulykkelig kærlighed handler meget om, hvilke overbevisninger du har til forholdet, uanset om det er slut eller du lige nu kæmper for at få det til at fungere.

Tænker du positivt om dig selv og dine muligheder eller er du på et ubevidst plan kommet til, at tænke negativt om dig selv, om dine omgivelser og om dine fremtidsmuligheder. 

 

 

Fortvivlelsen over ikke at føle sig god nok, valgt fra, svigtet eller afvist kan føre til, at vi tænker negativt om os selv. Det handler om vores selvværd og det billede vi har af os selv. Vores selvevaluering betyder meget for, hvordan vi i det hele taget takler udfordringer, hvor vi har noget at tabe/ miste. 

 

Med en kærlighedssorg signalerer vi, at partneren stadig betyder noget, hvilket også kan være med til, at give sympati fra andre, fordi vi signalerer, at vi er et offer for omstændighederne. Modsat kan vi have en tendens til kun at fokusere på alle de positive ting, uden at forholde os til det, der er årsagen til, at det ikke fungere/ fungerede - altså de negative ting der også er i et forholdet.

 

relationerisorg.jpg
Relations udfordringer 
  • Tankerne omkring en konflikt kan fylde meget i bevidstheden og skabe stress i kroppen. 

  • Det kan være svært, at løsrive problemerne fra dig selv og få en forståelse af at problemerne IKKE er dig. Du er meget andet.

      Undgå ar føle dig angrebet.

  • Kan påvirke måden du ser dig selv på. Følelser af svigt kan påvirke dit selvbillede. Det er dig der bestemmer over dit liv og det du synes er rigtigt.

  • Kan gøre det svært, at lave tydelige mål for dig selv og hvor dine egne grænser går. Ved samvær lad sluttidspukt stå åben, så du kan tage hjem når du kan mærke det er tid. 

  • Kan gøre det svært, at håndtere konflikter, da vi ofte gentager de samme mønstrer. Hold en pause og giv dig selv ro til at tænke. 

 

  • Vælg at acceptere, ændre eller forlade situationen.

Stress Coaching & Terapi

Gennem coaching arbejder vi blandt andet med dine tanker og strategier. Når tanker og følelserne og frygten for selve stress oplevelsen begynder at fylde og bruge alt din energi og opmærksomhed, så kan du opleve ikke at have overskud og til planlægning og nå dine opgaver. 

Nogle gange handler det om hvordan vi tænker om vores stress og hvordan vi håndterer vores tanker. 

Det starter med det, du vælger at gøre idag

Fra Stress tibevidst Fokus!​​​​!

  • forstå det der stresser/ presser dig og hvor det stammer fra.

  • få redskaber til, at håndtere det der udfordrer dig.

  • forstå dine tanker, kunne styre dem, så de ikke styre dig.

  • forstå dit nervesystem og din krops symptomer på en helt ny og befriende måde.

  • få andre tanker om dig selv.

  • blive fyldt af ressourcer. 

  • tage styringen i dit liv

  • genfinde glæden ved livet.

  • erkende, at du også bare er menneske.

  • Du vil finde DIG

Du vil ...